Thursday, December 15, 2011

Kem Bina Insan :D

Petang tadi baru je pulang dari kem ni ,kem at ,morib,kuala langat,selangor, 3 hari 2 malam aku dekat kem ni,13 hingga 16 Dis, iaitu hari ni..^o^

13 Dis 2011
Hari tu memang kelam-kabut sikit la, pagi tu masa nak pergi tu la macam-macam nak berlaku, "bermesra-mesra" sedikit dgn adik  aku =p. Haha, tapi bak kata pepatah "takkan putus air dicincang" beribu kali "cincang pun tak guna takkan putus... :). Pagi tu semua budak perempuan yg ikut kem ni semua tumpang kenderaan yang dipandu mamaku.
Setelah tiba di kawasan kem tersebut, kami pun mendaftarkan diri, selepas itu masuk ke dewan untuk mendengar taklimat...semasa acara ice-breaking fasilatator tu tanya-siapa yang lahir bulan Januari..aku tgk tak de sape pun yg bangun antara semua peserta perempuan..alamak takkan aq sorunk je....,kawan aku MJ suruh aku bangun,mama pun sama,sampaila de fasi ternmpk situasi tu,dia pun berkata,"xpe dik kat sini open je, jgn takut2,berani kan diri",hmmm...lbih  kurang camtu la yg aku engat...selepas tu aku pun bangu..bila pandg semua pserta perempuan memang aku sorang je yg lahir bulan jan.takpela..selepas tu dye sruh kumpul bulan jan sampai dis mengikut bulan lahir masing2,rupany de peserta yg lahir bulan mei juga berseorangan..dye adek kwn aq, satu sekolah....
saya rasa lebih baek saya berikan kesimpulan dan apa yang saya dapat dalam program ni..
  • menutup aurat di luar solat hendaklah sama spt di dlm solat..cthny..klau mse solat trnmpk kaki batal kan?so kite WAJIB pkai stoking!
  • kite kne sentiasa hormat parent kite..klau parent marah bkn sbb benci ttp tanda syg kpd kite,parent kite nak btul kn ksalhan kite..kerana parent lebih tahu ape yg terbaek untuk kite
  • org yg lebih tua menjadi cth kpd yg lebih muda, org muda spt kanak mudah meniru sikap org yg lebih tua..jika kte suka menjerit2..mereka akn turut sme mnjerit..
  • hargailah jasa ibu bapa kita
  • tingkatkan keykinan dgn mncabar diri berckp di hadapan kelas
  • CABAR DIRI untuk meningkatkan keyakinan diri
  • buatlah senaman setiap pagi
polar bear pun bersenam?
haha..lwak pula pic d atas ni.. terkena i! oklah sampai disini sahaja coretan entry sye hari ini ,sekian terima kasih..
Assalamualaikum  :)




1 comment: